top of page

E-DEVLET ÜZERİNDEN KİRA SÖZLEŞMESİ NASIL YAPILIR?

Güncelleme tarihi: 14 Haz

Uzun zamandır konuşulan ve başlangıç olarak 1 Ocak 2025 tarihi belirlenen, kira sözleşmelerinin e-devlet üzerinden yapılmasına çok az kaldı.

Çevremizden özellikle ev sahiplerinden bu konuyla ilgili çok soru almaya başladık.

Gelen sorulara bir nebze cevap olması ümidiyle bu yazıyı hazırladım.

Kira sözleşmelerinizi hızlı ve pratik bir şekilde yapmaya ne dersiniz?

Evet bunu e-devlet üzerinden artık yapabilirsiniz.

İyi de e-devlet üzerinden nasıl yapacağız diye sorduğunuzu duyar gibiyim.





E-DEVLET ÜZERİNDEN KİRA SÖZLEŞMESİ NASIL YAPILIR?

Tamam şimdi adım adım anlatacağım ama öncelikle bunu yapmanızın size faydasından bahsetmek istiyorum.

• Siz Ankara'ya taşındınız ve mülkünüz Kocaeli de kaldı. Kiraya verilmesi için anlaştığınız mülk uzmanları sizin istediğiniz gibi bir kiracı buldu. Gerekli görüşmeleri yaptınız kiracı ile anlaştınız. Eskisi gibi ıslak imza için bir araya gelmenize gerek kalmadı. Online olarak kiracı ve mülk sahibi olarak e-devlet üzerinden kira sözleşmesinin onaylayabiliyorsunuz.

• Yapılan bu sözleşme dijital olarak saklandığı için e-devlet üzerinden her zaman ve her yerde ulaşabilirsiniz. Artık arşivlemeye ve sözleşme kaybetmeye son.

• Tüm resmi işlemlerde geçerliliği olan bu e-devlet üzerinden yapılan kira sözleşmeleri tarafların haklarını güvenceye alır.

• Bu platform geniş bir hizmet sunmaktadır. Örnek vermek gerekirse sözleşmenizi fesih ettiniz. Anında ilgili tüm resmi kurumlara online bildirim yapılmaktadır.

• Kira beyannamesi vermek artık çok kolay. Sistem üzerinden beyanname hazırlanıp gönderilir ve ödeme işlemlerde bu platform üzerinden takip edilebilir.

• Adınıza yapılan kira ödemelerini anlık olarak görebilir eksik ödemeleri rahatlıkla takip edebilirsiniz.

Gelelim e-devlet üzerinden kira sözleşmesi hazırlamaya


E-devletten kira sözleşmesini nasıl hazırlayacağız?


ree

• Mülk sahibinin e-devlet şifresi ile e-devlet sistemine giriş yapılır.(şifre yoksa PTT den alınması gerekiyor)

• E-devlet uygulamasının arama çubuğuna "kira sözleşmesi" yazıp aratıyoruz. Çıkan uygulamayı açalım.

• Sistem bizden Kiracı ve mülk sahibinin T.C. kimlik numaraları, iki tarafın iletişim bilgileri, kiralanan evin adresi, tapu bilgileri, kira bedeli, depozito miktarı, sözleşme başlangıç ve bitiş tarihleri, varsa özel şartları doldurmamızı isteyecektir. Onları dolduruyoruz.

• Tüm bunları doldurduktan sonra sistem bize bir taslak olarak kira sözleşmesini sunar. Bunu dikkatlice inceleyip hatalı yer olup olmadığı kontrol edilir.

• Her iki tarafta sözleşmeyi okur ve sistem üzerinden onay verildikten sonra işlem tamamlanır ve sözleşme geçerli hale gelir.

Tüm bu süreçlerde hata yapmamak adına işin uzmanları olan mülk uzmanlarından destek alabilirsiniz.

E devletten kira sözleşmesi yapmak için gerekli bilgiler nedir?

• Mülk sahibi ve kiracının ad-soyad Tc kimlik numaraları, iletişim bilgileri

• Mülkün açık adresi (mahalle,sokak,bina numarası blok no kat ve daire no)

• Aylık kira bedeli, depozito tutarı, ödeme tarihi, ödeme şekli

Ek maddeler varsa eklenmeli(evcil hayvan, kiracının mülk içerisinde yapacağı kişiselleştirme tadilatları vs)

Tüm bunlara dikkat edilmesi durumunda ileride anlaşmazlıkların önüne geçmiş olunur.

E-devlet üzerinden yapılan kira sözleşmelerinde nelere dikkat edilmelidir?

• Tarafların kimlik bilgileri doğru olmalı

• Adresi doğru girdiğinize emin olun. Yanlış bir mülkü kiraya vermiş olmayalım.

• Sözleşmede; kira bedeli, depozito bedeli, mülk ile birlikte kiracının kullanımına bırakılan demirbaşlar mutlaka tam ve eksiksiz yazılmalı.

• Sözleşme de fesih şartları mutlaka net bir şekilde belirtilmeli. Sözleşme başlangıç ve bitiş tarihlerini yazmayı unutmayalım.

• Varsa ek koşullar detaylıca yazılmalı.

• Sözleşmede kira artış oranları vs detaylıca yazılmalı. Süre uzatmaları yada kısaltma işlemleri taraflar arasında Ek sözleşme ile dijital olarak yapılabilmektedir.


ree

E-devletten yaptığımız kira sözleşmesini nasıl iptal edebiliriz ? onu da anlatayım.

• Şifreniz ile e-devlet platformundan sözleşmeye ulaşacağız.

• Sözleşme detayları bölümünden "İptal" yada "Sonlandırma" seçeneğinden birini seçerek işlemi başlatalım.

• Bu işlemin sonuçlanması için hem kiracı hem de mülk sahibinin onayı gerekmektedir.

• İptal ve sonlandırma işlemi mülk sahibi ve kiracının sözleşme de belirlediği şartlarına göre gerçekleşebilir.

Görüldüğü gibi yapması da iptal etmesi de en önemlisi arşivlenip saklanması da çok kolay ve güvenli.

Devletin bunu hayata geçirmesindeki en büyük etken, bölgesel kira piyasasını belirlemek, kiralardan alınan vergiyi kaybını azaltmak, mahkeme süreçlerinde kiracı ve ev sahipleri arasındaki uyuşmazlıkların ve itirazların önüne geçmek diyebiliriz.

Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz fikrinizi yorumlarda belirtin.


Saim Diğrak | Mülk Uzmanı




9 Yorum

5 üzerinden 0 yıldız
Henüz hiç puanlama yok

Puanlama ekleyin
Cengiz han
24 Ara 2024
5 üzerinden 5 yıldız

Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim. Emeğinize sağlık Saim bey

Beğen

Fatmaşimşek
23 Ara 2024
5 üzerinden 5 yıldız

Tebrik ederim, cok bilgilendirici yazı olmuş ..

Beğen

Halil Yavuz
23 Ara 2024
5 üzerinden 5 yıldız

Bilgilendirici güzel bir yazı olmuş tebrik ederim kıymetli meslektaşım,

Beğen

Fuat Yıldız
23 Ara 2024
5 üzerinden 5 yıldız

Tebrik ederim güzel bir yazı olmuş.👏👏👏

Beğen
saimdigrak
saimdigrak
23 Ara 2024
Şu kişiye cevap veriliyor:

Teşekkürler

Beğen

Misafir
23 Ara 2024
5 üzerinden 5 yıldız

faydalı paylaşımınız için teşekkürler

Beğen
saimdigrak
saimdigrak
23 Ara 2024
Şu kişiye cevap veriliyor:

Teşekkürler

Beğen

© 2023 by Saim DİĞRAK 

bottom of page